Ο οδοντωτός σιδηρόδρομος αποτελεί έργο της περιόδου του Χαριλάου Τρικούπη που ξεκίνησε το 1889 και εγκαινιάστηκε στις 10 Μαρτίου 1896 επί κυβερνήσεως Θεόδωρου Δηλιγιάννη. Αποτέλεσε ένα από τα δυσκολότερα έργα για την εποχή του λόγω του ιδιαίτερα δύσβατου εδάφους αλλά και του μεγάλου υψομέτρου στο οποίο κατέληγε, καθώς ο Οδοντωτός αποτελεί τον πλέον ορεινό σιδηρόδρομο της Ελλάδας.
Η σύμβαση της κατασκευής του Οδοντωτού και της εκμετάλλευσής του για 92 χρόνια υπογράφηκε το 1889 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των “Σιδηροδρόμων – Πειραιώς –Αθηνών –Πελοποννήσου” (ΣΠΑΠ). Η κατασκευή της γραμμής ανατίθεται στη Γαλλική εταιρεία ΑΤΩΝ.
Τα έργα κατασκευής του δικτύου ξεκίνησαν το 1889 και εγκαινιάστηκαν 7 χρόνια αργότερα, στις 10 Μαρτίου του 1896. Από το 2003 έως το 2009 έγινε ριζική ανακατασκευή της γραμμής, των γεφυρών, των τούνελ και παρελήφθησαν καινούργιες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες.
Με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, Υ.Α. ΥΠΠΟ/ΔΟΛΑΠ/Γ/2091/30436 (ΦΕΚ 553/Β/10-07-1996) όλες οι εγκαταστάσεις του οδοντωτού σιδηροδρόμου Διακοπτού – Καλαβρύτων είναι χαρακτηρισμένες ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
Έτος 1890-1891, στη θέση Δικαστήρια
οι εργάτες που με τα χέρια κόβουν το βράχο.
*
Θέση πόρτες, ο φωτογράφος ανέβηκε στα σκαλιά, όπου οι διερχόμενοι πεζοπόροι ανέβαιναν και με κίνδυνο περνούσαν το φαράγγι για να μην πληρώσουν εισιτήριο.
Διακρίνεται ο φουστανελάς, προφανώς Ζαχλωρίτης η Δουμενιώτης
*
Έτος 1903, φυσιολάτρες στη θέση πόρτες.
*
Έτος 1940, η γέφυρα στη Ζαχλωρού.
*
Έτος 1940, η κομψή κυρία φωτογραφίζεται στη γέφυρα
με φόντο το σπίτι του Κουβαρά.
*
Έτος 1895 - 1896, στάση Κερπίνης,
εργάτες στρώνουν τις γραμμές.
*
Ακολουθούν σπάνιες φωτογραφίες, έτσι για να "βιώσουμε" έστω και λίγο το "κλίμα" εκείνης της εποχής ...
Με την αγάπη που ξέρετε!
Ian
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου