Chevrolet Camaro 1969, ένα αυτοκίνητο "δυναμίτης" και άξιος εκπρόσωπος των muscle cars της εποχής!!


Το αυθεντικό Camaro πρώτης γενιάς είναι ένα εμβληματικό αυτοκίνητο  που έκανε πάταγο στην αυτοκινητοβιομηχανία επειδή είναι ένα «μικρό μη υπολογίσιμο οπτικά όχημα, το οποίο όμως τρώει τα Mustangs». 

Η Αμερική με αυτό, είχε ένα όμορφα κατασκευασμένο, φθηνό όχημα σε πολύ μικρότερη συσκευασία από τα συνηθισμένα μοντέλα απόδοσης. Τα Mustang ήταν όλα ένα και ένα, αλλά η Camaro ήταν ένα θηρίο καθώς φαινόταν να νικάει το 'Stang σε πολλά σημεία από την δύναμη μέχρι και τον σχεδιασμό.

Χωρίς αμφιβολία, αυτά τα αυτοκίνητα βρήκαν τεράστια αποδοχή στην Αμερική και αυτό φάνηκε στις πωλήσεις του. Τι γίνεται λοιπόν αν είστε ένας από τους πολλούς Αμερικανούς λάτρεις της αυτοκινητοβιομηχανίας που θέλουν να πάρουν τα χέρια τους σε ένα από αυτά τα δυνατά μηχανήματα;


Κάτω από το καπό αυτού του ένδοξου φωτεινού μπλε Chevrolet Camaro του 1969 βρίσκεται ένας εκπληκτικός κινητήρας 302 ci V8, ένας κινητήρας αρκετά υψηλών επιδόσεων για την εποχή με ισχύ 210 ίππων. Η ισχύς των 210 ίππων μπορεί να φαίνεται σαν ένα αρκετά χαμηλό νούμερο στις μέρες μας. τα 345 ft/lbs της ροπής είναι ακόμα αρκετά εντυπωσιακά για ένα σπορ αυτοκίνητο. Όλη αυτή η ροπή αποστέλλεται μέσω του περίφημου κιβωτίου ταχυτήτων Muncie M21.

Οι vintage τροχοί είναι τυλιγμένοι σε ελαστικά απόδοσης με λευκό γράμμα. Φορώντας ένα σετ μπροστινών δισκόφρενων και πηνίων στο μπροστινό μέρος του οχήματος, μπορείτε να πείτε ότι αυτό το σύστημα ανάρτησης κατασκευάστηκε για να χαράζει γωνίες. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πίσω ανάρτηση με φύλλο ελατηρίου, η οποία επικεντρώνεται κυρίως στην επιτάχυνση και την ταχύτητα καθώς παρέχει εξαιρετικό κράτημα. Αυτό το αυτοκίνητο είναι ένα φανταστικό κομμάτι της αμερικανικής ιστορίας του αυτοκινήτου.

Η Chevrolet Camaro είναι σπορ αυτοκίνητο που κατασκευάζεται από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Chevrolet, από το 1966 έως και σήμερα. Είναι ένα από τα γνωστότερα αυτοκίνητα παγκοσμίως και ένας τυπικός εκπρόσωπος των λεγόμενων muscle cars. Παραδοσιακά, θεωρείται ως το μοντέλο με το δεύτερο υψηλότερο ίματζ μεταξύ των αυτοκινήτων της Chevrolet, πίσω μόνο από την Chevrolet Corvette, η οποία όμως είναι πολύ ακριβότερη και ανήκει σε εντελώς διαφορετική κατηγορία, αυτή των 2-θέσιων supercars υψηλών επιδόσεων. Μέχρι στιγμής, έχουν κυκλοφορήσει έξι γενιές Camaro, σε πολλές εκδόσεις, ενώ η έκτη γενιά της παράγεται από τον Νοέμβριο του 2015. Συνολικά, οι πωλήσεις όλων των γενεών του μοντέλου έχουν ξεπεράσει τα 5,5 εκατομμύρια.

Η πρώτη γενιά της Camaro κυκλοφόρησε στην αμερικανική αγορά στις 29 Σεπτεμβρίου 1966, για την σεζόν (model year) του 1967 και μάλιστα εισήχθη την ίδια σεζόν με την δίδυμη Pontiac Firebird, με την οποία και μοιραζόταν την ίδια πλατφόρμα, την λεγόμενη F-body. Και τα δύο μοντέλα σχεδιάστηκαν από την μητρική General Motors με σκοπό να ανταγωνιστούν την Ford Mustang, που είχε πρωτοκυκλοφορήσει το 1964 και σήμερα βρίσκεται στην έκτη γενιά της. Σύμφωνα με την General Motors, η ονομασία Camaro προέρχεται από τη γαλλική λέξη «camarade», η οποία μεταφράζεται ως «σύντροφος».

Αρχικά, παρήχθησαν τέσσερις διαδοχικές γενιές της Camaro, προτού η παραγωγή διακοπεί τον Αύγουστο του 2002. Τεχνικά, οι τέσσερις πρώτες γενιές της Camaro συγγένευαν με τις αντίστοιχες γενιές του επίσης muscle car της Pontiac, την Firebird. Μετά από μια παύση επτά ετών, η παραγωγή της πέμπτης γενιάς της Camaro ξεκίνησε στις 16 Μαρτίου 2009 και το λανσάρισμα στις ΗΠΑ έγινε τον Απρίλιο του 2009, ως μοντέλο 2010.

Η πρώτη γενιά της Chevrolet Camaro κυκλοφόρησε στην αγορά των ΗΠΑ στις 29 Σεπτεμβρίου 1966, με βάση το καινούριο τότε σασί F-body. Το πλαίσιο αυτό διατηρήθηκε έως την λήξη της παραγωγής της τέταρτης γενιάς, το 2002, και ήταν 2-πορτο, 4-θέσιο (αυστηρά 2+2), με τη διάταξη «κινητήρας μπροστά / πίσω κίνηση». Από το πρώτο έτος κυκλοφορίας της, η πρώτη γενιά της Camaro διατέθηκε ως coupé και convertible (καμπριολέ), με επιλογή ανάμεσα σε 6-κύλινδρους σε σειρά (Ι6) και V8 κινητήρες. Το ντιζάιν της θεωρήθηκε άκρως εντυπωσιακό, με έντονη προσωπικότητα και δεν είναι τυχαίο ότι έδωσε την έμπνευση για το ρετρό ντιζάιν της πέμπτης γενιάς της Camaro.

Το μοντέλο γνώρισε αμέσως τεράστια εμπορική επιτυχία και είναι εντυπωσιακό ότι στα μόλις 3 χρόνια παραγωγής της πρώτης γενιάς, παρήχθησαν συνολικά 690.138 αντίτυπα από αυτήν. Εδώ πάντως πρέπει να τονιστεί ότι η τελευταία σεζόν ήταν εξαιρετικά μεγάλης διάρκειας, καθώς έφτασε μέχρι τον Νοέμβριο του 1969, λόγω μηχανολογικών προβλημάτων που καθυστέρησαν την εισαγωγή της δεύτερης γενιάς έως τις αρχές του 1970. Επίσης, στις 23 Φεβρουαρίου 1967 μπήκε στην παραγωγή και το δίδυμο μοντέλο της Camaro, η Pontiac Firebird.

Με την αγάπη που ξέρετε! Ian







Πληροφορίες για το άρθρο βρήκα :

- εδώ :el.wikipedia.org

- εδώ: motorious.com

Σχόλια