BLACK SABBATH η ταινία τρόμου του 1963 που ενέπνευσε το θρυλικό συγκρότημα να επιλέξει το όνομα του !!!

Αρχικά μέλη των Black Sabbath ήταν ο Όζι Όσμπορν (φωνητικά), ο Τόνι Αϊόμι (κιθάρα), ο Γκίζερ Μπάτλερ (μπάσο) και ο Μπιλ Γουόρντ (τύμπανα), είχαν ξεκινήσει το 1967 ως Polka Tulk και αργότερα ως Earth. Εικάζεται ότι υπήρξαν μέλη του συγκροτήματος ένας πιανίστας και ένας σαξοφωνίστας. Τον Αύγουστο του 1969, μετονομάστηκαν σε Black Sabbath επηρεασμένοι από την ομώνυμη ταινία τρόμου του Μάριο Μπάβα με πρωταγωνιστή τον Μπόρις Καρλόφ που είχε προβληθεί το 1963. Δίνοντας παραστάσεις στην Αγγλία ως “Earth”, ανακάλυψαν ότι τους μπέρδευαν με ένα άλλο γκρουπ που είχε το ίδιο όνομα.

Black Sabbath ( ιταλικά : I tre volti della paura  «Τα τρία πρόσωπα του φόβου») είναι μια ταινία ανθολογίας τρόμου του 1963 σε σκηνοθεσία Μάριο Μπάβα . Η ταινία αποτελείται από τρεις ξεχωριστές ιστορίες με πρωταγωνιστή τον Boris Karloff,  πρόκειται για μια "χαμηλού" budget παραγωγή, η οποία όμως έμελλε να αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της στην παγκόσμια ιστορία του κινηματογράφου. Η σειρά με την οποία παρουσιάζονται οι ιστορίες ποικίλλει μεταξύ των διαφορετικών εκδόσεων με τις οποίες κυκλοφόρησε η ταινία. 

The Telephone …

Η Rosy, μια Γαλλίδα call-girl , επιστρέφει στο υπόγειο διαμέρισμά της το βράδυ. Δέχεται μια σειρά από περίεργα τηλεφωνήματα. Ο καλών τελικά αυτοπροσδιορίζεται ως ο Φρανκ, ο πρώην μαστροπός της που έχει πρόσφατα δραπετεύσει από τη φυλακή. Η Rosy είναι τρομοκρατημένη γνωρίζοντας ότι ήταν η μαρτυρία της που έστειλε τον Frank στη φυλακή και προσκαλεί τη Mary σπίτι της για βοήθεια. Οι γυναίκες έχουν αποξενωθεί εδώ και καιρό, αλλά η Ρόζη είναι σίγουρη ότι μόνο η Μαίρη μπορεί να τη βοηθήσει. Η Μαίρη συμφωνεί να έρθει εκείνο το βράδυ. Δευτερόλεπτα αργότερα, ο Φρανκ τηλεφωνεί ξανά, υποσχόμενος ότι ό,τι και να κάνει η Ρόζι θα πάρει την εκδίκησή του. Η Rosy δεν συνειδητοποιεί ότι η Mary υποδύεται τον Frank στο τηλέφωνο. Η Mary φτάνει στο διαμέρισμα της Rosy προσπαθεί να την ηρεμήσει και της δίνει ένα μεγάλο μαχαίρι για προστασία πριν κοιμηθεί.

Καθώς η Rosy κοιμάται, η Mary γράφει μια εξομολόγηση εξηγώντας ότι έκανε τις κλήσεις για να προκαλέσει μια μεταξύ τους επανένωση, γνωρίζοντας ότι η Rosy θα την καλούσε για βοήθεια. Ενώ γράφει, ένας εισβολέας μπαίνει στο διαμέρισμα. Ο εισβολέας είναι ο Φρανκ, ο οποίος στραγγαλίζει τη Μαίρη. Η φασαρία ξυπνά τη Ρόζι και ο Φρανκ συνειδητοποιεί ότι δολοφόνησε τη λάθος γυναίκα, πλησιάζει το κρεβάτι της Ρόζι, αλλά εκείνη αρπάζει το μαχαίρι, τον σκοτώνει και ξεσπά σε υστερία .

The Wurdulak …

Η δεύτερη ιστορία έχει τίτλο "The Wurdulak", «Το Wurdulac , που γράφεται επίσης wurdalak ή verdilak , είναι ένα βαμπίρ στη σλαβική λαογραφική μυθολογία.»  όπου ένας άνδρας ονόματι Gorca (Karloff) επιστρέφει στην οικογένειά του αφού ισχυρίστηκε ότι σκότωσε έναν Wurdulak. Βέβαια ως αποδείχτηκε αργότερα είχε μολυνθεί και ο ίδιος και μεταμορφωνόταν σε wurdulak. Σε αυτή την ιστορία που διαδραματίζεται στην επαρχία της Ρωσίας κατά τον 17ο αιώνα, το κυρίαρχο θέμα είναι η ανεκπλήρωτη αγάπη σε μια πρωτότυπη εκδοχή του μύθου των  βρικολάκων. Ο ευγενής Vladimir ερωτεύεται την όμορφη Sdenka στο σπίτι της οποίας κατέληξε μετά το ταξίδι του. Εκεί βρίσκει και τα αδέλφια της που περιμένουν την επιστροφή του πατέρα τους που έλειπε 5 μερόνυχτα σε αναζήτηση ενός Τούρκου εγκληματία. Ο τελευταίος είναι γνωστός στην περιοχή ως βρικόλακας και όταν ο σεβαστός πατέρας (Boris Karloff) καταφθάνει με το κεφάλι του στις αποσκευές, αλλά με μια παράξενη πληγή κοντά στην καρδιά, όλη η οικογένεια φοβάται ότι και ο ίδιος έχει μετατραπεί σε "Wurdulak". Οι φόβοι τους παίρνουν σάρκα και οστά όταν το ένα μετά το άλλο τα μέλη της οικογένειας αρχίζουν να πέφτουν νεκρά, κάτι που προτρέπει τον Vladimir να πάρει την αγαπημένη του Sdenka μακριά. Όμως η μοίρα τους επιφύλασσε παράξενο παιχνίδι.

*σε αυτή την ιστορία είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι εμφανίζεται και η Ρίκα Διαλυνά

The Drop of Water …

Η τρίτη ιστορία, "The Drop of Water", επικεντρώνεται στην Helen Corey ( Jacqueline Pierreux ), μια νοσοκόμα που κλέβει ένα δαχτυλίδι από ένα πτώμα που ετοιμάζεται για ταφή και βρίσκεται στοιχειωμένη από τον αρχικό ιδιοκτήτη του δαχτυλιδιού αφού επιστρέψει στο σπίτι της. Εδώ το κυρίαρχο θέμα είναι ο φόβος και εξετάζεται μέσα από την ιστορία της νοσοκόμας μιας υπερήλικης κόμισσας που καλείται να την ετοιμάσει για την κηδεία της, μόλις πέθανε, αλλά κάνει το λάθος να κλέψει το πολύτιμο δαχτυλίδι της. Στην πορεία μαθαίνουμε ότι η κόμισσα στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείτο με αποκρυφισμό και είχε πεθάνει ενώ βρισκόταν σε έκσταση κατά τη διάρκεια σεάνς, οπότε η εκδίκηση του πνεύματος της δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη, όχι όμως για την ανυποψίαστη νοσοκόμα!

Γενικά όλο το BLACK SABBATH είναι μια κλασική στιγμή του παγκόσμιου τρόμου, που ακόμα και σήμερα τα σημάδια του χρόνου δεν έχουν καταφέρει να αλλοιώσουν την απόλαυση του. Φαίνεται φρέσκο και σύγχρονο και είμαι βέβαιος ότι ακόμα και οι νεότεροι fans της σκηνής θα αναγνωρίσουν τα στοιχεία που αγάπησαν από τις πιο σύγχρονες παραγωγές. Κάποιες μικροατέλειες υπάρχουν αλλά προσωπικά δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να τις σχολιάσω μιας και στην πλειοψηφία τους είναι ασήμαντες και δεν υποβαθμίζουν ούτε στο ελάχιστο την απόλαυση της προβολής.

Με την αγάπη που ξέρετε! Ian 

Σχόλια