Citroen SM - Ένα δάκρυ στον άνεμο !!!! (παρουσίαση video & φωτογραφίες)


Ένα υπερπολυτελές αυτοκίνητο σπορ χαρακτήρα από τη δεκαετία του ’70 είναι αναμφισβήτητα η Citroen SM. Το πανέμορφο αυτό αυτοκίνητο κατασκευάστηκε από τη Citroen, σε συνεργασία με τη θυγατρική της αυτοκινητοβιομηχανία Maserati, την πενταετία από το 1970 έως και το 1975.

Η ονομασία του SM προέρχεται από το Maserati (M) και κατά πάσα πιθανότητα από το sport (S).

Υπάρχει πάντως και μια εντελώς διαφορετική θεωρία, ότι το «SM» ήταν το ακρωνύμιο του «Sa Majesté» (γαλλικά: «Η Μεγαλειότητά της»), σύμφωνα με την οποία, το όνομα αυτό ταίριαζε, ως φιλοσοφία, και με το ακρωνύμιο του Citroën DS, «La Déesse» (γαλλικά: «Η θεά»).


H αυτοκινητοβιομηχανία στην αρχή της δεκαετίας του ‘60, είχε αντιμετωπίσει έντονα αρνητικές κριτικές σχετικά με τον αρχικό κινητήρα αλλά και τις επιδόσεις του Citroen DS. Αποτέλεσμα αυτής της περιόδου ήταν να ξεκινήσει ένα νέο project με την ονομασία (S) – πιθανώς sport – το οποίο ξεκίνησε το 1961 και κράτησε 9 χρόνια – μέσα από το (project S) δημιουργήθηκε η Citroen SM.

Το δάκρυ στον άνεμο : έτσι χαρακτήρισαν τον σχεδιασμό του MS καθώς το φαρδύ εμπρόσθιο μέρος του καταλήγει ομαλά σε μια πιο στενή πίσω απόληξη. Σχεδιαστής του MS ήταν ο τότε επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Citroen ο Robert Opron ο οποίος κράτησε στο σχεδιασμό το στυλ και ύφος του DS καθώς το δεύτερο είχε τύχει εξαιρετικής αποδοχής από τον κόσμο, ιδιαιτέρως της Ευρώπης.

Το Citroën SM τελικώς παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Aυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1970 και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη Γαλλία τον Αύγουστο του ίδιου έτους και στα άλλα κράτη στα τέλη του 1970. Ειδικότερα στις Ηνωμένες Πολιτείες λανσαρίστηκε μέσα στο 1971 και μάλιστα πυροδότησε τόσο μεγάλο αντίκτυπο που κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς «Motor Trend Car of the Year» για το 1972, γεγονός κυριολεκτικά ανήκουστο τότε για μη αμερικανικό μοντέλο στη χώρα αυτή.


Tο εντυπωσιακό ταμπλό του Citroën SM, το οποίο ήταν κοινό με αυτό του Maserati Merak.

Το εσωτερικό του SM εντυπωσίασε επίσης, καθώς ήταν εξίσου ασυνήθιστο με την εξωτερική του εμφάνιση και έφερε επιδράσεις Αρ Ντεκό. Ήταν αυστηρά 4-θέσιο, πλην όμως με άπλετους χώρους για τους μπροστινούς επιβάτες. Για τους πίσω επιβάτες, οι χώροι δεν ήταν αχανείς, αλλά μπορούσαν πάντως να φιλοξενήσουν δύο ενήλικες. Και τα 4 καθίσματα ήταν σπορ μπάκετ, με το μεσαίο «βαθούλωμα» του καθενός να φέρει οριζόντιες γραμμωτές λωρίδες και τα μπροστινά να φέρουν στάνταρ προσκέφαλα. Διέθετε ένα αντισυμβατικό, φουτουριστικό ταμπλό και το κλασικό τιμόνι της Citroën με την μία ακτίνα, αλλά σε πιο οβάλ σχήμα, μαζί με έναν ταιριαστό πίνακα οργάνων με οβάλ όργανα. Στα SM με το μηχανικό κιβώτιο, ο λεβιές των ταχυτήτων έβγαίνε μέσα από μία ελκυστικής αισθητικής «θυρίδα» από χρώμιο, γύρω από την οποία αναγραφόταν η θέση της κάθε ταχύτητας, με τον αντίστοιχο αριθμό. Γενικότερα, επίσης, σε ολόκληρο το σαλόνι είχε γίνει χρήση υλικών υψηλής ποιότητας.

Γενικότερα, το ντιζάιν του Citroën SM έχει μείνει διαχρονικό και μάλιστα το μοντέλο κατέλαβε την 11η θέση στον διαγωνισμό των «100 Coolest Cars» από το περιοδικό Automobile Magazine, εν έτει 2005.

Πρόκειται για ένα πανέμορφο και εντυπωσιακό αυτοκίνητο, προσωπικά έχω δει από κοντά 2 Citroen SM σε ένα συνεργείο στα Άνω Πατήσια που είχα βρεθεί πριν κάποια χρόνια και δεν μπορούσα να ξεκολλήσω από πάνω τους.

Απολαύστε το πλούσιο φωτογραφικό υλικό που σας έχω

Με την αγάπη που ξέρετε ! Ian Anto 

Πληροφορίες αντλήθηκαν απο : https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_SM

















Σχόλια