Πως μαθαίνουμε ; τι συμβαίνει στον εγκέφαλό μας ;


Φανταστείτε το: Είναι το βράδυ πριν από μια μεγάλη δοκιμασία. Ξοδέψατε ώρες —ώρες!— μελετώντας, αλλά δεν φαίνεται να θυμάστε τα πάντα. Τα μάτια σου είναι βαριά και ο εγκέφαλός σου χρειάζεται ένα διάλειμμα. Αλλά αν πάτε για ύπνο τώρα, πώς θα είστε ποτέ έτοιμοι για το τεστ.

Σε αυτό το σενάριο, θα ήταν χρήσιμο να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί η μάθηση. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι οι ατελείωτες ώρες μελέτης δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να προετοιμαστείτε για το τεστ σας. Αντίθετα, μια καλή βραδινή ξεκούραση θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο σημαντική για την επιτυχία σας!

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς μαθαίνουν οι άνθρωποι; Συμβαίνει στον εγκέφαλο, φυσικά - αλλά τι ακριβώς συμβαίνει για να συμβεί η μάθηση; Και υπάρχει κάτι που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να διευκολύνουν τη μάθηση;

Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι η μάθηση αφορά σε μεγάλο βαθμό τη μνήμη. Όταν ένα άτομο αντιμετωπίζει μια νέα ιδέα ή δραστηριότητα, ο εγκέφαλός του αποθηκεύει τις πληροφορίες σε μια νευρική οδό. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η μάθηση έχει τελειώσει. Ολοκαίνουργιες πληροφορίες υπάρχουν στον εγκέφαλο ως μέρος της βραχυπρόθεσμης μνήμης. Αυτό σημαίνει ότι ο εγκέφαλος δεν θα διατηρήσει τη νέα γνώση αν δεν κρίνει ότι αξίζει να τη διατηρήσει.

Για να διατηρηθεί η νέα γνώση, πρέπει να γίνει μέρος της μακροπρόθεσμης μνήμης του εγκεφάλου. Για να συμβεί αυτό, ο εγκέφαλος πρέπει να προσδιορίσει ότι οι πληροφορίες είναι αρκετά σημαντικές για να διατηρηθούν. Έτσι, για τη μάθηση - και τη διδασκαλία - το ερώτημα είναι, πώς μπορούμε να πείσουμε τον εγκέφαλο ότι οι νέες πληροφορίες είναι σημαντικές;

Έχετε ακούσει ποτέ ότι η πρακτική φέρνει τέλεια αποτελέσματα; Κατά τη μάθηση, αυτή η δήλωση μπορεί να είναι αληθινή. Όσο περισσότερο εξασκείτε μια νέα δεξιότητα, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχετε να τη μάθετε. Αυτό συμβαίνει επειδή η πράξη της επανάληψης διδάσκει στον εγκέφαλό σας ότι η ικανότητα ή οι πληροφορίες είναι σημαντικές για εσάς. Αυτό καθιστά πιο πιθανό η νέα γνώση να γίνει μέρος της μακροπρόθεσμης μνήμης σας.

Μια άλλη τεχνική για τη μάθηση είναι η σύνδεση μιας νέας ιδέας με τη βασική γνώση. Όταν ο εγκέφαλος βλέπει μια σύνδεση μεταξύ μιας νέας ιδέας και μιας ιδέας που έχετε ήδη μάθει, είναι πιο πιθανό να την αποθηκεύσει στη μακροπρόθεσμη μνήμη. Είχατε ποτέ έναν δάσκαλο που σας ζήτησε να συνδέσετε μια νέα ιδέα με τις γνώσεις σας; Τώρα ξέρετε γιατί!

Δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κριτική σκέψη ή επίλυση προβλημάτων με νέες πληροφορίες μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να μάθετε. Γι' αυτό είναι τόσο σημαντική η επίλυση προβλημάτων με νέες μαθηματικές έννοιες! Όταν ο εγκέφαλος δεσμεύεται, είναι πιο πιθανό να διατηρήσει τις νέες πληροφορίες ή δεξιότητες.

Δυσκολευτήκατε ποτέ να μάθετε κάτι νέο; Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν! Σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν. Η εξέταση πραγματικών παραδειγμάτων μιας νέας ιδέας μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Μπορείτε επίσης να μιλήσετε για αυτά που προσπαθείτε να μάθετε με έναν συμμαθητή σας. Αυτό μπορεί να βοηθήσει πολύ στη μαθησιακή διαδικασία.

Μια άλλη αποτελεσματική τεχνική είναι να παρακολουθείτε ένα άλλο άτομο που είναι ήδη ειδικός στη νέα ιδέα. Ζητήστε τους να διαμορφώσουν τη σκέψη ή τη διαδικασία τους για εσάς. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να μάθετε να βλέπετε τις νέες πληροφορίες με έναν νέο τρόπο που μπορεί να διευκολύνει την εκμάθηση.

Μια τελευταία συμβουλή για μάθηση: Αντί να στριμώχνεστε για αυτό το μεγάλο τεστ, απλώστε τη μελέτη σας σε λίγες μέρες. Μελέτη σε μικρότερες συνεδρίες με ανάπαυση ενδιάμεσα. Θυμηθείτε, η μάθηση είναι σαν την άσκηση για τον εγκέφαλό σας. Ο χρόνος ανάπαυσης είναι εξίσου σημαντικός με τον χρόνο μελέτης!

Με την αγάπη που ξέρετε! Ian
πηγή : wonderopolis.org

Σχόλια